Dobre rady jak przewozić maszyny budowlane - transporter

transport maszyn budowlanych

Transport maszyn należy do szczególnie trudnych

Transport maszyn należy do szczególnie trudnych zadań logistycznych. Podczas realizowania tego typu zadanie trzeba bowiem nie tylko prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę, lecz również stale przenosić z miejsca n

Dodane: 30-11-2020 14:56
Dobre rady jak przewozić maszyny budowlane - transporter transport maszyn budowlanych
a miejsce ciężki sprzęt. Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania wiele firm odmawia realizacji tego rodzaju przewozu. Na szczęście rynek nie lubi próżni i dlatego też w ich miejsce powstały podmioty, które nie obawiają się transportu rzeczy ciężkich. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że niejednokrotnie sam transport ponadgabarytowy jest niejako domeną tego typu podmiotów. Taka informacja może więc cieszyć każdego, kto potrzebuje dostarczyć jakąś maszynę poza jej standardowy rewir. Oczywiście, gdy chodzi o kwoty za które realizowany jest transport ciężki, to trudno jednoznacznie określić ile on kosztuje. Sporo zależy tutaj bowiem od dystansu, czy też wagi danej maszyny. Każdorazowo więc sporządzana jest dla klientów takich firm indywidualna wycena. To na jej podstawie później klient decyduje czy chce taki transport zrealizować.


Istnienie transportu ponadgabarytowego często okazuje się

Istnienie transportu ponadgabarytowego często okazuje się koniecznością. Transport maszyn i innych niezwykle ciężkich materiałów jest niekiedy niemożliwy bez przekraczania dopuszczalnych norm wagi ładunku przewożonego przez dany pojazd. Jednak, jako że transport ciężki tego wymaga przewidziane zostały pewne możliwości uzyskania zezwolenia na transport ponadgabarytowy. Dzięki nim możliwy jest legalny transport towarów ważących więcej niż maksymalna dopuszczalna masa ładunku zapisana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Nie ulega wątpliwości, że transport ponadgabarytowy nie zyskał możliwości częściowego zalegalizowania bez powodu. Jest to krok w stronę unormowania transportu ciężkiego i ułatwienia przenoszenia ciężkich ładunków, do którego w innym przypadku konieczne były by znacznie droższe, wyspecjalizowane pojazdy. Nie oznacza to jednak, że transport tego typu, wyparł nielegalne przekraczanie norm. Niestety niektórzy właściciele, często z niewiedzy dalej nie rejestrują swoich pojazdów do transportu ponadgabarytowego.


Transport ciężki

Transport ponadgabarytowy dotyczy pojazdów spełniających konkretne wymogi. Są w nim wymagane określone typy zezwoleń dotyczące takich przewozów. Zezwolenia dotyczącą zarówno typów dróg, jak i samych pojazdów, które będą się nimi poruszać. Zostały podzielone na kilka konkretnych kategorii, z którymi należy się dokładnie zapoznać. Organizacją tego typu przewozów, zajmują się firmy świadczące usługi w kategoriach takich jak: transport maszyn, transport ciężki. Ich pracownicy zajmują się częścią logistyczną oraz organizacyjną, czuwają nad bezpieczeństwem procesu. Transportowane są między innymi: maszyny budowlane, ciągniki rolnicze, elementy infrastruktury (takie jak fragmenty mostów, np. ich przęsła), ciężkie sprzęty górnicze, konstrukcje dla branży budowlanej, energetycznej i rolniczej. Cenniki takich usług są zależne od firm. Podczas transportu ponadgabarytowego potrzebny jest pilot, a niezbędny w momencie gdy pojazd przekracza jakieś z wymaganych norm, np. jego masa całkowita jest większa niż 60 ton.


W jakich przypadkach potrzebny jest transport ponadgabarytowy?

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.